loading...
دانلودسی نرم افزار, بازی, کتاب, موبایل
آخرین ارسال های انجمن
سلمانی بلوچ بازدید : 194 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

درود!

یک کد آهنگ پیشواز رایگان آوردم .شاید خیلیا دارنش.ولی اینو واسه اونایی که تا حالا این کد را ندیده بودن و هر چند هم  این آهنگ رو تمدید کنند باز هم رایگان است.

و این آهنگ میتونید با هر آهنگ دیگه عوض کنید فقط باید قیمت هر دو آهنگ یکی باشه خوب اینم کد

 

برای دیدن کد به ادامه مطلب بروید...


سلمانی بلوچ بازدید : 321 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)
جیمیل برای اولین بار توانست هات‌میل را پشت سر بگذارد.

جیمیل اول شد


مرکز تحقیقاتی کام‌اسکور (ComScore) که در زمینه آمار حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود جیمیل را برترین سرویس‌دهنده ایمیل در سطح جهان معرفی کرد.

ترافیک داده‌ها در ماه اکتبر نشان می‌دهد که جیمیل، سرویس ایمیل گوگل، توانست برای اولین بار رقیب دیرینه خود را از صدر لیست برترین سرویس‌دهندگان ایمیل به زیر بکشد.


به گزارش ایتنا به نقل از سایت تک‌اسپات، جیمیل با ۲۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر منحصر به فرد توانسته هات‌میل را با ۲۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر پشت سر بگذارد.

این در حالی است که خود گوگل مدعی است در ژوئن سال جاری بیش از ۴۲۵ میلیون کاربر فعال داشته و این رقم در پنج ماه پیش از آن یعنی در ماه ژانویه ۳۵۰ میلیون کاربر بوده است.

آمار ادعا شده توسط گوگل با آنچه که کام‌استور بیان کرده، اختلاف زیادی دارد.

ناگفته نماند که این شرکت پژوهشی استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به جیمیل را به حساب نیاورده و شاید اختلاف آمار فوق از همین موضوع ناشی شده است.

بر اساس این پژوهش، سرویس ایمیل یاهو با دارا بودن ۲۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر، در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش ایتنا، کام‌اسکور چندی پیش از پیشتاز بودن گوگل در بازار پررقابت جست‌وجوگرهای اینترنتی نیز خبر داده بود و با ارائه اعداد و ارقامی، گفته بود میزان جستجو در اینترنت به وسیله گوگل رشد داشته است.

گفتنی است هر از چندی قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به جیمیل افزوده می‌شود و گوگل با خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که به خرج می‌دهد، تا کنون توانسته برتری خود را به رقبایش ثابت کند.

سلمانی بلوچ بازدید : 243 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

داستانک؛ منطق چیست؟

دو شاگرد پانزده ساله دبیرستان نزد معلم خود آمده و پرسیدند: استاد اصولا منطق چیست؟

معلم کمی فکر کرد و جواب داد: گوش کنید، مثالی می زنم، دو مرد پیش من می آیند. یکی تمیز و دیگری کثیف. من به آنها پیشنهاد می کنم حمام کنند. شما فکر می کنید کدام یک این کار را انجام دهند؟

هر دو شاگرد یک زبان جواب دادند: خوب مسلما کثیفه! معلم گفت: نه تمیزه. چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر آن را نمی داند. پس چه کسی حمام می کند؟ حالا پسرها می گویند: تمیزه! معلم جواب داد: نه، کثیفه، چون او به حمام احتیاج دارد و باز پرسید: خوب، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند؟ یک بار دیگر شاگردها گفتند: کثیفه! معلم دوباره گفت: اما نه، البته که هر دو! تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد، خوب بالاخره کی حمام میگیرد؟

بچه ها با سردرگمی جواب دادند: هردو! معلم بار دیگر توضحیح می دهد: « هیچ کدام! چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد! شاگردان با اعتراض گفتند: بله درسته. ولی ما چطور می توانیم تشخیص دهیم؟ هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است معلم در پاسخ گفت: خوب پس متوجه شدید، این یعنی: منطق! و از دیدگاه هر کس متفاوت است.

سلمانی بلوچ بازدید : 259 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

کشف فوق العاده جالب برای از بین بردن بوی بد عرق!!

اگر یکبار دیگر که در مکان عمومی مثل مترو و اتوبوس بوی بدن دیگران شما را آزار داد عصبانی نشوید، چون به زودی شیوه کاملا جدیدی برای مقابله با بوی بدن به بازار خواهد آمد!

آبنبات هایی که پس از خوردن آن رایحه خوشبویی را از تمام منفذهای پوست بدن متصاعد می کند. هر دانه از این آبنبات ها که از اوایل سال آینده در آمریکا و انگلیس وارد بازار خواهند شد می تواند بدن یک انسان بالغ ۶۰ کیلویی را به مدت شش ساعت در عطر گل رز بپوشاند.

شرکت آمریکایی سازنده این آبنبات های عطرافشان می گوید که خوردن آن کاملا بی ضرر است و روش تاثیرگذاری آن بر بدن دقیقا شبیه سیر است. این آبنبات ها نیز مثل گیاه سیر ترکیبی دارند که بدن انسان به راحتی می تواند آنها را تجزیه کند و به همین خاطر بوی نهفته در این ترکیب ها از طریق منافذ پوست متصاعد می شود.

ماده اصلی موجود در این آبنبات ها «گرانیول» نام دارد که در گیاهانی شبیه گل رز، بنفشه و وانیل یافت می شود. با مکیدن و خوردن این آبنبات ها که در ضمن حاوی شکر نیستند ظاهراً بدن ما به یک بطری عطرافشان بدل می شود!

گاردین نیز در این زمینه می نویسد: آبنبات های عطرافشان بخش جدیدی از صنعت عطرسازی است که در اشکال دیگر در حال توسعه است. یک شرکت هلندی نیز در حال کار روی عطری نوشیدنی است که بیشتر شبیه یک محصول آرایشی است.

این شرکت قرار است کپسول هایی تولید کند که به گفته مسئولان این پروژه هر فردی با خوردن آن از طریق عرق کردن «یک رایحه کاملا طبیعی و خوشبو» تولید خواهد کرد. آنها امیدوارند که این محصول را طی سه تا پنج سال آینده وارد بازار کنند.

ساخت عطرهای خوردنی و گواردنی البته موضوع تازه ای نیست. پژوهشگران ژاپنی اولین کسانی بودند که متوجه شدند بین خوردن «گرانیول» و بوی خوب ارتباطی وجود دارد.

چندین سال پیش این محصول به شکل آدامس های گیاهی که می بایست آنها را به مدت یک تا دو ساعت جوید وارد بازار شد. شاید همین نکته جویدن طولانی مدت و یا بازاریابی غلط برای این محصول باعث شد که در نهایت موفقیتی کسب نکند.

گاردین در پایان می نویسد که همه رابطه بوی بدن با نوع مواد خوراکی که هر فرد یا ملتی مصرف می کند را می دانند. علاوه بر سیر و یا پیاز، انواع و اقسام سبزیجات و گیاهان معطر که در رژیم غذایی هر فرد یا ملتی به وفور مصرف می شوند به مرور روی رایحه و بوی طبیعی بدن این افراد تاثیر می گذارند.

به همین خاطر است که گاهی در شهرهای بزرگ که افرادی از ملل و اقوام گوناگون زندگی می کنند بوی بدن برخی شدیدتر یا تندتر به مشام می رسد و البته دلیل آن تفاوت در عناصر تشکیل دهنده رژیم غذایی است.

چندی پیش پژوهشگران در جمهوری چک دریافتند که مردانی که گوشت قرمز زیادی مصرف می کنند معمولا بوی بدن شدیدتری دارند. به همین خاطر حداقل در میان نسل جوان تر خانم ها معمولا بوی بدن مردهای گیاهخوار جذاب تر تلقی می شود!

سلمانی بلوچ بازدید : 255 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

7 فرهنگ موبایلی جالب در 7 کشور مختلف

براساس آمارهای بانکها جهاینی سه چهارم از ساکنان کره زمین به تلفن همراه دسترسی دارند اما کلمات برای توصیف کردن این دستگاه و آداب استفاده از آن در هر فرهنگی با فرهنگ دیگر متفاوت است.

این دستگاه در بریتانیا تلفن همراه موبایل در ایالات متحده آمریکا سل فن، در آمریکای لاتین سلولار، در ژاپن کیرتای ( قابل حمل) در چین شو جی ( ماشین دستی) در بنگلادش موتوفن ( تلفن در کف دست) در سوئد نال ( خرس پشمالوی عروسکی) و در آلمان هندی (دستی) نامیده می شود.

در ژاپن افرادی که با قطار درون شهری سفر می کند اخطاری می شنوند که به آنها گفته می شود تلفن همراه خود را در حالت سکوت یا لرزش نگاه دارید، حالتی که به آن " manner mode" گفته می شود، این حالت زمانی است که تلفن به آرامی زنگ می زد و صدای آن موجب اختلال صوتی در محیط اطراف نمی شود. در ژاپن استفاده از تلفن همراه در اماکن عمومی در جایی که نیازهای جمعی بر نیازهای فردی ارجحیت دارند معمولا مورد قبول نیست.

ساتومی سوپییاما استادیار کالج فرانکلین سوئیس توصیح می دهد: فرهنگ ژاپن ارزش بسیاری برای هماهنگی اجتماعی قائل است و در فرهنگ این کشور مزاحمت اجتماعی امری به شدت تقبیح شده محسوب می شود.

در ژاپن پاسخ دادن به تلفن همراه در اماکن عمومی امری پسندیده نیست

براساس اظهارات میزوکو ایتو، انسان شناس فرهنگی، در ژاپن اگر فردی هنگام صحبت کردن با تلفن همراه خود بخواهد سوار اتوبوس شود، راننده اتوبوس این اجازه را به وی نمی دهد. در این کشور تلفن همراه نباید عاملی برای مزاحمت سایرین باشد.

این بدان معنا است که مردم بیشتر تلفن همراه خود را در حالت صدای زنگ آهسته قرار می دهند هنگامی که از خانه خارج می شوند و در رستورانها و کافی شاپ ها به تلفن جواب نمی دهند و اگر تلفن کسی زنگ بزند، فرد ناگهان سراسیمه شده و یا تلفن را بسیار کوتاه پاسخ می دهد.

تراکم فضاهای شهری، استفاده زیاد از سیستم حمل و نقل عمومی و فقدان نسبی حریم خصوصی در خانه ها در شیوه های ارتباط برقرار کردن بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران نقش دارد.

پیامک زدن و ارسال نامه های الکترونیکی با تلفن همراه میان مردم ژاپن محبوب تر از تماسهای تلفنی است.

در اسپانیا و ایتالیا تلفنهای همراه همه جا استفاده می شوند و حتی مردم هنگام گفتگو با تلفنهای همراه خود درباره زندگی خصوصی خود نیز صحبت می کنند. "رنفه" به عنوان سیستم قطار دولتی در اسپانیا زمانی سفرهای خود را با یک پوستر تبلیغ می کرد که روی آن تصویری از مردمی به چشم می خوردند که در قطار با تلفن همراه خود درحال صحبت هستند.

آمپارو لاسن استاد جامعه شناسی دانشگاه کامپلوتنس مادرید اظهار داشت: اسپانیایی ها چون ایتالیاییها با رضایت تماسهای تلفنی را در رستورانها، در طول جلسات کاری، کنفرانسها و حتی گاهی در کنسرتهای موسیقی پاسخ می دهد. پاسخ به پیامکها در طول جلسات در زیر میز صحنه متداولی در این کشورها محسوب می شود.

پاسخ دادن به تماسهای تلفنی یا پیامک زدن زیر میز حتی هنگام جلسات کاری در ایتالیا امری متداول محسوب می شود، در این تصویر سیلیو برلوسکونی نخست وزیر سابق بریتانیا در سنای ایتالیا درحال یک رأی گیری مهم در سال 2010 با تلفن همراه خود صحبت می کند

اسپانیاییها همواره درباره زندگی خصوصی خود در خیابان صحبت می کردند و ادامه این روند هنگام صحبت با تلفن همراه نیز نشان دهنده تکامل رویکرد آنها همزمان با پیشرفت فناوری است. براساس اظهارات لاسن، گاهی اسپانیاییها سالنهای سینما و تأتر را ترک می کنند تا تلفن همراه خود را بررسی کنند و ببینند که آیا تماس از دست رفته و یا پیامکی داشته اند یا خیر.

وی می افزاید: در اسپانیا شما وظیفه دارید که در دسترس دوستان نزدیک، همکاران و مشتریانتان باشید. این جوابگویی نوعی التزام در این کشور محسوب می شود.

فنلاندی ها 257 دقیقه در ماه با موبایل حرف می زنند

براساس آمار انجمن اپراتورهای تلفن همراه، اسپانیاییها در این میان تنها نیستند، فنلاندی ها پرحرفترین مردم اروپا تلقی می شود که به طور متوسط در ماه 257 دقیقه با تلفن همراه خود صحبت می کنند. تعجبی هم ندارد، چرا که فنلاند زادگاه شرکت نوکیا است که تا همین چند سال پیش بزرگترین شرکت سازنده تلفن همراه بود.

اتریشی ها 240 دقیقه در ماه با موبایل حرف می زنند

اتریشی ها هم به دقت از الگوی فنلاندیها پیروی می کنند به طوری که آنها طی یک ماه 240 دقیقه با تلفن همراه خود صحبت می کند؛ این درحالی است که مردم مالت نسبت به سایر مردم اروپا وقت کمتری را به صحبت با تلفن همراه می گذرانند، آنها در هر ماه به طور متوسط 46 دقیقه با تلفن همراه گفتگو می کنند.

فرهنگ تک زنگ زدن

در بخشهایی از هندوستان و آفریقا فرهنگی به نام تک زنگ زدن وجود دارد. جاناتان دونر محقق مایکروسافت در هندوستان که مقاله ای را درباره " قوانین تک زنگ" منتشر کرده است اظهار داشت: این تک زنگها ساده هستند، فردی به شماره یک تلفن همراه زنگ می زند و پیش از آنکه صاحب خط آن تماس را پاسخ دهد، تماس را قطع می کند. صاحب خط می تواند پس از آن در شرایط مناسب با تماس گیرنده تماس بگیرد.

دونر ابتدا فرهنگ تک زدن را در رواندا مشاهده کرد و استفاده از آن را در سراسر آمریکا دنبال کرد. این اقدام معانی مختلفی دارد، تک زنگ زدن می تواند به معنا " بیا دنبال من"، " سلام"، " به تو فکر می کنم" و یا " به من زنگ بزن" باشد.

در بخشهایی از هندوستان و آفریقا فرهنگ تک زنگ زدن متداول است که می تواند معانی ضمنی مختلفی داشته باشد

در هندوستان متداول است که مردم حتی داخل سالن سینما نیز به تلفن پاسخ دهند. مردم نمی دانند که تماس تلفنی صورت گرفته مهم است یا خیر، از این رو به هر تلفنی پاسخ می دهند. مردم هندوستان چون اسپانیاییها به ندرت از پیامهای متنی استفاده می کنند.

از دیگر ویژگیهای مردمان هندوستان این است که تماس گیرنده ممکن است به صدای بوق تلفن یک ترانه بالیوودی بشنونند که مشترک خط به جای زنگ تلفن انتخاب کرده است. حتی ممکن است صاحب خط ماهانه این ترانه را تغییر دهد، این رویکرد در بخشهایی از آفریقا نیز رایج است، در آفریقا مردم به جای ترانه بالیوودی یک نقل قول از انجیل را می شنوند. پاسخ به تماسها تلفنی در سالنهای سینما در آفریقا هم متداول است، درهندوستان حتی در طول سخنرانیهای رسمی نیز مردم به تماسهای تلفنی پاسخ می دهند.

نظرسنجیهای انجام شده در آمریکا نشان می دهد که 72 درصد آمریکاییها اظهار می دارند که مکالمات بلند در اماکن عمومی بدترین عادت کاربران تلفنهای همراه است. اکنون به نظر می رسد که استفاده کاربران نسلهای جدید آی فن از برنامه Siri اپل و تکرار کردن سوالات ساده با صدای بلند برای این دستیار رباتی آزاردهنده تر از قبل هم شده است.

72 درصد آمریکاییها اعتقاد دارند که مکالمات بلند در اماکن عمومی بدترین عادت کاربران تلفنهای همراه است

جین وینسنت محقق مدعو در مرکز تحقیقات دیجیتال جهانی در دانشگاه سوری اظهار داشت: به نظر می رسد که پاسخ دادن به تماسهای تلفنی برای مردم امری پذیرفته شده است اما هنوز صدای بلند مکالمات که موجب مزاحمت برای سایرین می شود امری آزار دهنده ناخوشایند تلقی می شود.

اسکات کمبل استاد ارتباطات راه دور در دانشگاه میشیگان اظهار داشت: استفاده از پیامک در آمریکا رشد آهسته ای داشت، چرا که در روزهای اول استفاده از فناوری تلفنهای همراه همه شبکه ها با هم کار نمی کردند. اما امروز در آمریکا استفاده از پیامک چون سایر کشورها طرفداران خاص خود را دارد.

وی همچنین افزود: استفاده از اینترنت روی تلفنهای همراه همزمان با رشد سایر رسانه های دیجیتال چون تبلتها روند آهسته ای دارد. استفاده از اینترنت دستگاه هایی چون تبلت که دارای صفحه نمایش بزرگتر و رابط کاربری بهتری هستند از محبوبیت بیشتری در این کشور برخوردار است.

سلمانی بلوچ بازدید : 264 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)
شهر دهدشت یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد همچون تصویری که به دونیمه تقسیم شده است دو بخش بافت قدیمی و جدید دارد. بافت نوین که در دهه 40 شمسی پایه گذاری شده است، هم اکنون ساختمان هایی با مصالحی همچون آجر، بتن و فوم دارد و بافت قدیم که چند صد سال تاریخ را در خود جای داده، بیشتر با مصالح گچی و ساروج ساخته شده است.

چند دهه است که هر دو بافت در کنار همدیگر در این قاب نشسته اند، گاه بافت قدیم به حریم بافت جدید تجاوز می کند؛ اما بیشتر، این بافت جدید است که هرروزه از مرزهای گذشته اش پا فراتر می نهد و خاطر آسوده تمدنی خاموش را پریشان می کند. با وجود اینکه این دو بافت قدیم و جدید شانه به شانه هم حرکت می کنند اما به نظر می رسد مردم ساکن در بافت جدید نمی دانند که مردمانی که قرن ها پیش از آنها در خاکی که اینک آنها می زیند چه زندگی شکوهمندی داشته اند.
شهری در ایران که بسیاری از مردمش نام آن را نمی‌ دانند!
محمد موسوی، فردی 63ساله ساکن این شهر است. بیشترین مطلبی که وی از شهرش می داند مربوط به تاسیس شهر جدید دهدشت در دهه 40شمسی بر ویرانه های بلاد شاپور است. او می گوید: در سال 1342فردی به نام سرهنگ علیزاده که فرماندار استان تازه تاسیس کهگیلویه و بویراحمد بود این شهر را بنیاد نهاد.

به گفته وی در روز پایه گذاری شهر، برخی کدخدایان محلی، سرمایه داران بهبهانی، مردم و سرهنگ علیزاده فرماندار نظامی کهگیلویه و بویراحمد در آن حضور داشتند. او بیان می کند: از این دست ساختمان های گچی قدیمی در روستاهای اطراف نیز زیاد است و در گذشته، عشایر از آنها برای نگهداری دام های خود استفاده می کردند و معمولا به خانه های گبری معروف است. گبر، یک اصطلاح پارسی میانه به معنای زرتشتی است.

شهری در ایران که بسیاری از مردمش نام آن را نمی‌ دانند!
دهدشت، مرکز فرهنگی استان

بهروز نیک اقبالی، کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این باره می گوید: در روستاهای اطراف شهرستان کهگیلویه ساختمان ها و دهکده هایی وجود دارد که مربوط به دوره های گوناگون تاریخی ازجمله صفویه است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه حل به یادماندن تاریخ گذشته این شهر را اختصاص عنوان مرکز فرهنگی استان به آن می داند و می گوید: اگر مسئولان همکاری کنند و چنین عنوانی برای آن در نظر گرفته شود این شهر آوازه گذشته خود را بیش از پیش به دست می آورد.

علیرضا ایزدی درباره برنامه های سازمان میراث فرهنگی درباره مرمت این شهر تاریخی می گوید: 13میلیارد ریال در سال مالی 1391به مرمت و بازسازی بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت. به گفته وی، با این اعتبار کار مرمت و بازسازی کاروانسرا، حمام کهیار و حمام ضلع شرقی، مسجد مورک و کاوش مسجد چهل ستون، مسجدجامع و امامزاده شفیع الله انجام خواهد شد.

تغییر کاربری بافت تاریخی

با وجود این تلاش ها که مدیرکل میراث فرهنگی از آنها سخن می گوید، همواره بی توجهی به این شهر تاریخی که برخی از آن به عنوان خواهرخوانده اصفهان صفویه یاد می کنند مورد انتقاد برخی علاقه مندان میراث فرهنگی بوده است. در همین رابطه اسحاق آقایی، یکی از هنرمندان عکاس استان که عکس های بسیاری از بافت تاریخی این شهر تهیه کرده است، می گوید: سال ها بی توجهی به این بخش از استان موجب ویرانی بخش اعظم آن شده است، علاوه بر آنکه قسمت های باقیمانده نیز به خوبی نگهداری نمی شود. وی اضافه می کند: به عنوان نمونه میدان های بزرگ باستانی آن توسط کودکان محله به مکانی برای فوتبال بازی کردن تبدیل شده است و بخش هایی از آن نیز به صورت جای امنی برای معتادان درآمده، علاوه بر آنکه این شهر تاریخی به مکانی برای چرای گوسفندان نیز تبدیل شده است. ساسان، نوجوان 13ساله ای که در زمین خاکی شهری که در دوره ساسانی بنیانگذاری شده است، بازی می کند، می گوید: تا یاد دارم اینجا جای بازی ما بوده است، چون جای بهتری برای بازی کردن نداریم.

شهری در ایران که بسیاری از مردمش نام آن را نمی‌ دانند!
محمود دهقانی، استاد دانشگاه تکنولوژی سیدنی استرالیا که پیش از این برای بررسی تاریخ دوره صفویه به این شهر سفر کرده در یادداشتی نوشته است: وقتی برای پژوهش در راستای تاریخ معماری پرآوازه دوره صفویه از طرف دانشگاه تکنولوژی سیدنی استرالیا به ایران سفر کردم، درنظر داشتم اطلاعاتی مکتوب از شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دست بیاورم ولی آگاه شدم که کارهای پژوهشی عمیق، به ویژه در گستره تاریخ معماری، در شهرهای کوچکی چون دهدشت صورت نگرفته است. در این مورد خاص، تنها تاریخ نویس و جهانگرد اروپایی ای که صحبتی به میان آورده «هانس گاوبه» است که تهیه کتاب هایش در خارج آسان تر از خود دهدشت است.

او در ادامه می نویسد: «هانس گاوبه ضمن مطالعه آثار پیشینیان ازجمله احسن التقاسیم مقدسی، برای پژوهش درباره شهرسازی به دهدشت سفر کرده است. هر چند استو کلر، بل، استین و هاریسن هم دهدشت را توصیف کرده اند اما در تحقیقات آنها چندان به ساختمان های شهر اشاره نشده که چه کسی آنها را ساخته است.» ولی هانس گاوبه می نویسد: «این را باید تنها نمونه معماری و شهرسازی دوران صفویه دانست.»

شهری در ایران که بسیاری از مردمش نام آن را نمی‌ دانند!
نابسامانی ها در نگهداری از این شهر تاریخی از دید او نیز مخفی نمانده و در بخشی از گزارش خود آورده است: «برخی از مردم در خانه های نیمه مخروبه بافت قدیم، ساختمان های تاریخی را به طویله جانوران اختصاص داده بودند و خودسرانه در بافت قدیم برای خود خانه ساخته بودند.»

او در جای جای گزارش خود به اهمیت و رونق دهدشت در تاریخ صفویه اشاره می کند و در پایان می نویسد: خانه هایی که من و همراهان در بافت قدیم دهدشت از آنها نقشه تهیه کردیم و عکس گرفتیم بیشتر گویای شهری قدرتمند است که احتمالا پادگانی نظامی بوده که در کنار آن تمدن و بازار و خیابان های شهر نیز ساخته شده اند. چون پژوهش اینجانب به انگلیسی نوشته شده اگر عمری بود قصد دارم برمبنای نقشه هایی از خانه ها که روی آن وقت زیادی گذاشته ام در کتابی به «دهدشت و تاریخ معماری بافت قدیم آن» بپردازم.

منابع تاریخی چه می گویند

براساس منابع تاریخی، این شهر در دوره ساسانیان توسط پسر اردشیر اول ساخته شده و در آن دوران به نام بلاد شاپور شهرت داشت؛ در دوره های پسین نیز رونق داشت اما شروع پی ریزی شهر کنونی دهدشت را پس از دوره مغولان و به عبارتی از اواخر تیموریان و پس از آن جست وجو می کنند، ولی بافت قدیم دهدشت را که هم اکنون بخش هایی از آن بر جای مانده است، منسوب به دوره صفوی می دانند. بافت قدیم دهدشت که هم اکنون 35هکتار وسعت دارد و به سرعت در حال تخریب است در سال 1364در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

سلمانی بلوچ بازدید : 222 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد !

"استفانی گوردون" برای دیدار با والدینش سوار هواپیما شده بود تا به "پالم بیچ" برود. خلبان هواپیما در بین راه به مسافران گفت که آنها میتوانند در مسیر راه شاهد آخرین پرواز شاتل فضایی "اندیور" باشند.

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

با این همه، استفانی اصلا حدسش را نمی زد که بختی برای به تصویر کشیدن این صحنه تاریخی داشته باشد. در مسیر راه، همین که اندیور قابل مشاهده شد، گوردن آیفوناش را برداشت و چند عکس و یک ویدئوی کوتاه از لحظه ای که شاتل اندیور از میان ابرها به فضا می رود، گرفت. وقتی روی زمین فرود آمدند، او عکسها را پست کرد تا ۱۸۰۰ دنبال کننده او در توییتر بتوانند آنها را ببینند.

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

اما چند ساعت بعد، خبرگزاریهایی ABC ،BBC و CNBC با او تماس گرفتند و یک هزار نفر او را در توییتر دنبال کردند، طوری که مجبور شد، سیستم آگاه سازی آیفون را که از وجود دنبال کننده ها مطلع میک رد، خاموش کند، تا شارژ باطری آیفوناش خالی نشود!

استفانی که دنبال کننده های محدودی داشت و بیشتر در مورد ورزش توییت میکرد، انتظار نداشت که اینقدر مشهور شود. البته افراد دیگر هم در هواپیما، از صحنه عکس گرفته بودند، اما تنها همین زن ۳۳ ساله که شغلش برنامه ریزی مراسم است، عکسها را به توییتر فرستاده بود.

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

گوردون که در پی به دست آوردن کار جدیدی است، از شانس خود استفاده کرده است و رزومه خود را هم توییت کرده است، شاید یکی از دنبال کننده های جدیدش، فرصتی برای کاری تازه به او بدهد.

استفانی میگوید: "تماشای آخرین پرواز شاتل اندیور الهامبخش است و تماشای این صحنه از زاویه ای متفاوت، جالب است.

سلمانی بلوچ بازدید : 313 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

ترسناک ترین راه برای لاغر شدن!

لاغرشدن و داشتن اندامی مناسب از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به دنیال آن هستند. این آرزو نه فقط به خاطر اندامی زیبا بلکه به خاطر سلامتی نیز هست.

راه های بسیاری زیادی تا به حال برای لاغر شدن نام برده شده است که از جمله آن ها می توان به خوردن فلفل و یا ورزش های طاقت فرسا اشاره کرد.به تازگی در تحقیقاتی که در دانشگاه "وست مینستر" انجام شده است مشخص شد که دیدن فیلم های ترسناک نیز می تواند به شما در داشتن اندامی مناسب کمک کند.

در این تحقیقات، نتایج از این قرار بود که تماشای فیلم های ترسناک به مدت ۹۰ دقیقه می تواند تا ۱۱۳ کالری بسوزاند که این به اندازه نیم ساعت پیاده روی و یا خوردن یک تخته شکلات است.

محققان تحقیقاتشان را در این نقطه متوقف نکردند و آن ها تعدادی از فیلم های که میزان بیشتری کالری می سوزانند را نیز مشخص کرده اند. در این میان فیلم درخشش در صدر جدول قرار دارد.فیلم درخشش که در سال ۱۹۸۰ ساخته شد و به عنوان یکی از ترسناکترین فیلم های تاریخ سینمای دنیا شناخته می شود می تواند باعث سوختن ۱۸۴ کالری شود.

در این میان فیلم آرواره ها با ۱۵۸ کالری مقاوم دوم را بدست آورد.در این تحقیقات همچنین مشخص شد فیلم هایی که باعث می شود تا بیننده لحظه ای از روی صندلی اش تکان بخورد بهترین عملکرد را در سوزاندن کالری و لاغری دارند.

سلمانی بلوچ بازدید : 265 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

نام «آلبرت انشتین» به عنوان واژه ای هم خانواده با «نابغه» در تاریخ رقم خورده است. بررسی های دانشمندان نشان داده که بهره هوشی این دانشمند بزرگ بین 160 تا 180 بوده است. بر این اساس فهرست نوابغ جهان شامل 16 نفر از افرادی که با بالاترین ضریب هوشی شناسایی شده اند، منتشر شده است. سایت دکتر جیسون بتس یک فهرست سیال از نوابغ جهان بر اساس آزمایشات بهره هوشی ارائه کرده که به ادعای وی یک رتبه بندی قطعی است.

میانگین بهره هوشی در این آزمایش ها 100 بوده و اکثر انسانها در گروههای هوشی میان 85 تا 114 قرار می گیرند. هر رتبه بالاتر از 140 به عنوان بهره هوشی بالا مطرح شده و نمرات بالای 160 به نوابغ اختصاص داده می شود.

بتس خود در این سایت قرار داشته و ضریب هوشی خود را 168 معرفی کرده است.

 

بقيه در ادامه مطلب...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 460
  • کل نظرات : 105
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 383
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 297
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,140
  • بازدید ماه : 1,140
  • بازدید سال : 82,401
  • بازدید کلی : 611,871
  • کدهای اختصاصی
    دانلودسی
    نرم افزار
    بازی
    عکس
    فیلم

    دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ

    تبلیغات
    مهاجرت به استراليا اعتبار ما تضمین آینده شما خرید اینترنتی فروشگاه اینترنتی بازار 24فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی آرین استورخرید اینترنتی فروشگاه تی وی مارکت آموزش آیلتس آموزش زبان انگلیسی خرید شارژ خرید شارژ ایرانسلگالری عکس گالری عکس های بازیگران ایرانی در سال 92 خريد شارژ خرید شارژ ایرانسل فروشگاه اینترنتی خريد شارژ همراه اول خرید شارژ همراه اول